woensdag 5 mei 2010

Weer belangstelling voor Lourens van Rooyen

Door Finn Verpalen & Sjoerd de Vos

 

 

Lourens van Rooyen , middenvelder van de B1, mocht een paar trainingen bij FC Dordrecht bijwonen. Wij hebben Lourens geïnterviewd over zijn trainingen bij de Schapenkoppen. We spraken af in het altijd gezellige, sfeervolle hok, ‘de Zolder’ genaamd en Lourens vertelde over zijn ervaringen die hij bij de Schaepenkoppen opdeed aan de MVV ’27-junior journalisten Finn en Sjoerd.

 

“Toen ik klein was wilde ik altijd al bij een grote club spelen, het liefst Feyenoord” zei Lourens.

Lourens kreeg een brief waarin stond, dat hij twee proeftrainingen mocht doen bij FC Dordrecht. Hij was heel blij toen hij de brief las en ging hij er uiteraard heen. “Ik was nog nooit gescout en de eerste keer is heel leuk.’’ Bij de eerste proeftraining viel het Lourens op dat het niveau veel hoger lag en omdat er maar 2 proeftrainingen waren, moest meteen alles in een oefening zitten zoals: Lange bal, korte pass, aanname en afwerken.

 

‘’Na de twee proeftrainingen kreeg ik weer een brief waarin stond dat ik nog een keer terug mocht komen voor een derde training, maar ik had eigenlijk al besloten dat ik niet naar Dordrecht zou gaan vanwege lang reizen en school. “Dus ik had afgebeld voor de derde training en ze begrepen het wel”.

 

Inmiddels is Lourens alweer gevraagd voor een paar proeftrainingen bij de Naaldwijkse voetbalclub Westlandia. Wij wensen, namens MVV ’27-junior, ook daar Lourens heel veel succes bij de andere groen-witten!   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten