donderdag 12 november 2009

Elwin Dekker steelt show met uitstekende techniek!



FINN VERPAALEN, MAASLAND

Elwin Dekker (11), rechtsbuiten van MVV’27 D2, is een speler die beschikt over veel techniek! Dat heeft hij de afgelopen vier seizoenen bij MVV ’27 laten zien. Inmiddels heeft Elwin ook mensen buiten Maasland zijn techniek geshowd. De technische speler schreef zich namelijk in voor het Nederlands Techniek Kampioenschap. Elwin vertelt hoe hij terecht kwam in Schipluiden, waar de voorrondes van dit spektakel gehouden werden: ,,Ik zag een stukje in de krant voor een voetbaldag in Schipluiden en toen gaf ik me op.” Tijdens deze dag deed Elwin het zo goed dat hij zich samen met ruim honderd andere spelers kwalificeerde voor de finale in Papendal.


Doelstelling
Het was voor Elwin niet de eerste keer dat hij meedeed aan dit Nationaal Techniek Kampioenschap. Ook vorig jaar deed hij mee aan het toernooi. Toen werd hij 18e van Nederland. Zijn doelstelling dit jaar was om dit te verbeteren. Over het toernooi van dit jaar zegt Elwin: ,,Ik was een van de weinige spelers van een amateurclub, de andere deelnemers speelden bij clubs uit de eredivisie. Toch werd er gezegd dat ik hoog zou kunnen komen.” 

Papendal
Tijdens het toernooi moesten hij en alle anderen verschillende opdrachten uitvoeren. Bijvoorbeeld 1 tegen 1 met de doelstelling via trucjes langs je tegenstander te komen, maar ook trucjes zonder tegenstander. Ook was er een 4 tegen 4 toernooi, waarin Elwin al zijn trucjes liet zien.  ,,Het is best lastig om dat voor een jury allemaal goed te doen,” vertelt Elwin. Aan het eind van de dag bleek dat Elwin zijn doelstelling had behaald: vorig jaar bij de beste achttien en nu bij de beste veertien van Nederland! Elwin wil graag volgend jaar weer meedoen. Hij zegt: ,,Natuurlijk ga ik dan proberen om het weer beter te doen.”




Geen opmerkingen:

Een reactie posten